2010. április 22., csütörtök

Makaó

Aki Hong Kongban jár, annak érdemes egy napra átugrani Makaóra, főleg ha kedveli a szerencsejátékokat. Mi ezt az élvezetet kihagytuk, bár kaszinóban voltunk, terveink ellenére. :-)

Egy nappal előbb ugye sikeresen jegyet szereztünk a kék hajótársaság járatára, amit Cotai-nak hívnak. No itt már el kellett volna gondolkodnunk! Cotai ugyanis Makaó egyik része, csak éppen nem a fő szigeten van, hanem Taipa-n! És a nevét viselő cég bizony oda is visz...

Délelőtt remek időnk volt, majd a hajón ülve baromi esőbe kerültünk. Eddig hülyeségnek tartottam, hogy  a a hajó fara rosszabb. Hát most saját bőrömön, illetve gyomromon éreztem, hogy van ebben némi igazság. A rosszullétemet leszámítva viszont príma utunk volt. Kényelmes bőr ülések, guszta wc, büfé.

Mikor megérkeztünk, igencsak szedtük a lábunkat, mint mindenki más, hogy ne ázzunk bőrig. Szép kék buszokba tereltek bennünket, amiről azt hittük, hogy majd jól bevisz valahova a városba. Na persze. Egy hatalmas kaszinó komplexumhoz mentünk, amit Velence mintájára alakítottak. Kívül volt Szent Márk tér Campanile-vel, meg minden, tényleg csak a galambok hiányoztak, belül pedig lagúna, ahol gondolázni lehetett, miközben a gondolások olaszul énekeltek, és persze boltok és kajáldák egymás hegyén hátán. Miután magunkhoz tértünk az első sokkból, megkérdeztük a kapunál lévő recepciós lányt, hogy ugyan árulja már el, hogy hol vagyunk. No ekkor derült ki, hogy amennyiben Makaó építészeti látnivalóira vagyunk kíváncsiak, akkor még mennünk kell egy kicsit. De legalább van híd a szigetek között!

Rövid tanácskozás után a taxizás mellett döntöttünk, és elvitettük magunkat a Halász Rakpartra, amit a helyi kisokos "Must Visit" címkével jelöl. No ez az ötletünk sem volt nyerő, mert ezúttal az ókori Rómába csöppentünk, Colosseumostól. :-) Mindenesetre a fiúknak mondtuk, hogy jól figyeljenek, mert úgy tűnik spórolhatunk néhány európai utat, ha így folytatjuk. Az építmény minden híresztelés ellenére nem volt nagy cucc, főleg, hogy jórészt minden része zárva volt. :-( Az eső viszont csihadni látszott, így halált megvető bátorsággal ismét taxiba szálltunk, és elhatároztuk, hogy  a következő két-három órában akkor is megnézünk mindent, amit előre elterveztünk, ha a fene fenét eszik is.

Szerencsére maga a sziget kicsi, így miután kiszálltunk az első látványosságnál, a Szent Pál templom romjainál, gyalog folytattuk a városnézést, és szinte minden izgalmasat láttunk. Sajnos a város tele volt turistával, így nehéz volt normális képet csinálni. Nem is vittük túlzásba.

Azért néhány:

A rendelkezésünkre álló pár óra sem bizonyult kevésnek, sőt, az este 7 órás kompjegyünket még át is tetettük fél órával előbbre, így simán visszaértünk a 8 órakor kezdődő hang és fényjátékra Hong Kongba. Nem mondanám, hogy elájultunk a látványtól, viszont az biztos, hogy éjszaka, színes fényekkel megvilágítva sokkal jobban néz ki minden! :-)

1. Milyen apropóból van ott pl. némi Róma és némi Velence? :)

2. Szia Csibike! A Halász izénél elvileg egy "Mini-Europa" komplexum van, de valószínűleg az ünnep miatt(Húsvétkor voltunk ott)nagy része zárva volt, ezért csak "Rómát" láttuk. A komplett Velence magyarázata pedig, hogy a kaszinó neve Velence.Gondolom mivel ezek a látnivalók nekik igen messze vannak, így felépítik itt helyben maguknak.